Hij is er…! FitChef Turbo – Eiwitrijke Recepten in 5-15 minuten!

2

Tip: Lassie Minuutje (Quinoa, 4 Granen, Linzen en Granen, Kikkererwten en Quinoa) 

Wie een druk leven heeft, zal dat al snel als excuus aanvoeren om niet gezond te hoeven eten. Ja, je wéét dat zo’n standaard magnetronmaaltijd niet de beste optie is, maar wat kun jij eraan doen? Je hebt gewoon geen minuut langer de tijd omdat je zo weer naar de sportschool of die borrel moet rennen. Het probleem? Gezond eten betekent echt niet dat je dagelijks uren in de keuken staat!

Veel maaltijden heb je binnen tien minuten op tafel. Dat geldt al helemaal als je de juiste (gezonde) producten uitkiest. Een echte aanrader voor drukke mensen is Lassie Minuutje (En nee, dit is geen gesponsord bericht), dat je – zoals de naam al zegt – binnen een minuut op tafel hebt. Een super snelle basis voor je maaltijd!

Wat is Lassie Minuutje?

Lassie Minuutje is een reeks producten die je maar een minuut in de magnetron hoeft te zetten – en klaar ben je. Alle soorten worden bovendien in handige portieverpakkingen verkocht, zodat je ook zeker weet dat je nooit met een pan ongebruikte rijst komt te zitten.

Tot voor kort was vooral de Lassie Toverrijst een bekende naam in veel keukens. Daarnaast was er nog de variant met extra vezels: Lassie Minuutje Zilvervliesrijst. Recentelijk zijn er echter maar liefst vier nieuwe soorten Lassie Minuutje bijgekomen. Je kunt nu dus ook kiezen voor Quinoa, Quinoa en Kikkererwten, Linzen en Granen en Quinoa en 4 Granen. Iedere dag van de week weer een andere keuze, kortom!

Lassie Minuutje recepten en ideeën

Maar wat is dan een makkelijke en snelle manier om met Lassie Minuutje een hele maaltijd samen te stellen? We noemen per product een paar heerlijke suggesties!

Lassie Minuutje Quinoa

De quinoa van Lassie Minuutje is een mix van witte en rode quinoa. Dat betekent dat het niet alleen gezond is, het ziet er ook nog eens onverwacht feestelijk uit. Behalve een beetje olijfolie en wat zout is er bovendien niets aan toegevoegd. Je kunt quinoa perfect gebruiken als vervanging waar je normaal rijst zou gebruiken.

Het bevat dan wat meer eiwitten en vitamines dan de meeste soorten rijst! Handig idee voor als je vaak druk bent: maak een flinke hoeveelheid curry vol groente en vries die in porties in. Wanneer je weinig tijd hebt, hoef je alleen de quinoa in de magnetron te zetten en de curry te ontdooien!

Lassie Minuutje Quinoa en 4 Granen

Deze mix van Lassie Minuutje bestaat voor ongeveer 40% uit zilvervliesrijst, en voor 50% uit een combinatie van tarwe, gerst, rogge en haver. De laatste 10% is quinoa. Er komen in dit product dus heel wat smaken bij elkaar. Je hebt daarom zeker niet veel smaakmakers meer nodig om een heerlijke maaltijd op tafel te zetten!

Een heerlijk idee is om de Quinoa 4 Granen-mix te combineren met bijvoorbeeld een snelle roerbak. Een flinke hoeveelheid knapperige groenten, stukjes kip of een geroerbakt ei, een scheutje sojasaus, en klaar ben je. Serveer met een handje nootjes als je dat vandaag nog niet gehad hebt!

Lassie Minuutje Quinoa en Kikkererwten

Als je moeite hebt om regelmatig peulvruchten te eten, is dit een goed product voor jou. Het bestaat voor 25% uit kikkererwten: de rest is 65% zilvervliesrijst en 10% quinoa. Dankzij zowel de peulvruchten als de quinoa is de mix redelijk rijk aan eiwitten. De kikkererwten maken dit verder de perfecte basis voor bijvoorbeeld salades die geïnspireerd zijn op de Midden-Oosterse keuken.

Denk bijvoorbeeld aan een combinatie met gegrilde aubergine en tomaatjes, met een flinke lepel hüttenkäse voor wat extra eiwitten. Of vul geroosterde paprika’s met een mix van Lassie Minuutje, verse peterselie, feta en amandelen.

Lassie Minuutje Linzen en Granen

Lassie Linzen en granen bestaat voor ongeveer de helft uit witte rijst, aangevuld met 22% linzen en 20% granenmix (gerst, rogge en tarwe). Dankzij die laatste twee ingrediënten is het geheel nog steeds heel vezelrijk, dus om die witte rijst hoef je je geen zorgen te maken. Met de eiwitten zit het opnieuw wel goed dankzij de peulvruchten.

Ook dit product is dankzij de linzen weer een uitstekende basis voor een snelle en gezonde salade. Denk bijvoorbeeld aan een combinatie met paprika, zoete aardappel en wat blauwe kaas. Of combineer de linzen en granen met vis in een saus van verse groenten en pittige kruiden.

Vond je dit een interessant artikel? Of heb je een vraag, opmerking of suggestie?

Laat hieronder even een reactie achter. Dat vinden wij leuk! 🙂
We proberen altijd dezelfde dag nog te reageren!

Laat een reactie achter:

 

Mark (beheerder) - 17 oktober 2017

Hoi Sharon,

Bedankt voor je reactie.
Zilvervliesrijst met kip en groenten is zeker een verstandige keuze.

Koolhydraten zijn niet de vijand zoals je vaak hoort!
Op zich is er niks mis mee om basmatirijst te eten, maar zilvervliesrijst bevat wel meer vezels.

Dus als je tussen beiden moet kiezen zou ik voor de zilvervliesrijst gaan.

Groetjes,

Mark

Reageer
Sharon - 16 oktober 2017

Ben erg benieuwd naar deze smaken ga ze zeker proberen! Ben zelf nooit echt rijst persoon geweest, sinds kort eet ik Afentoe( vooral op trainings dagen) gewokte ,(voor) fijn gesneden groenten mix, kipfilet blokjes en dan de Lassie wok klaar zilver vlies rijst. Weet niet of dit een goede keuze is maar is de eerste poging. Heb nog wel erg moeite met wat voor sausjes erbij kan voor wat smaak en "nat" te maken, heb wel de wok saus van Conimex geprobeerd knoflook en koriander heerlijk, maar natuurlijk geen gezonde keuze. Zie ook bij veel basmati rijst voorbij komen is dit ook een gezonde keuze?

Groetjes, lees de blog graag dank van deze foodnoob .

Reageer
Klik hier om een reactie achter te laten 2 reacties